MedSpace

JESIEŃ - CZAS DLA SIEBIE!
Dr n.med. Aleksandra Czernecka-Micińska, 11.2015

Koniec lata to czas na zmiany nie tylko w naszej szafie, ale również w pielęgnacji i zdrowych nawykach. Jesień pozwala na skupienie się na swoim zdrowiu, kondycji i gładkiej skórze.

Piękna skóra to wyraz zdrowia, jej stan jest zależny od jakości jedzenia, bogatego w składniki odżywcze- białka, witaminy, minerały, błonnik. Rezygnacja z przypadkowych, fastfoodowych zapychaczy na rzecz świeżych i pełnych energii produktów powoduje wyciszenie w organizmie stanów zapalnych diagnozowanych jako trądzik zwykły, różowaty lub przedwczesne starzenie skóry. Aby długo cieszyć się elastyczną, gładką skórą polecam nabiał (jajka) i ryby, avocado, oleje roślinne lub tran, zastąpienie słodyczy orzechami (jedna garść dziennie), dołożenie produktów bogatych w błonnik-siemię lniane, kasze, jarzyny.

Nie wpadaj w rutynę podczas codziennej pielęgnacji! Dopasuj ją do aktualnych potrzeb skóry, które są zależne od pogody, stresu i dnia cyklu. Kremy nawilżające stopniowo zamieniaj na odżywcze w nocy lub również w dzień. Delikatnie złuszczaj naskórek produktami z kwasami lub retinolem aby odzyskał blask i lepiej wchłaniał kremy. Zapomnij o ostrych peelingach ziarnistych i mydle, zwłaszcza jeśli masz wrażliwą skórę. Letnie silnie matujące podkłady zmień na rozświetlające, a co weekend rób sobie maraton maskowy- od nawilżających po regenerujące.

Zadbaj o ciało - wybieraj kremy, masła lub balsamy o relaksujących zapachach, składzie bogatym w egzotyczne olejki. Do jedzenia dołóż imbir, papryczki chili, kardamon lub cynamon- podkręcisz metabolizm i zapomnisz o zimnych dłoniach i stopach.

Walcz o kondycję i pozytywną energię na siłowni ale nie zapominaj o spacerach, gdy tylko pozwala pogoda - dotlenisz skórę i dostarczysz organizmowi wit.D! Wzmacniaj odporność codziennie szklanką ciepłej wody z miodem i cytryną.

Dbanie o siebie to nie zbytek, to okazja do głębszego poznania siebie i swoich potrzeb. Codzienna, nawet kilkuminutowa regeneracja umożliwia wyciszenie umysłu, pozbycie stresu, co wpływa korzystnie na układ hormonalny, nerwowy i odporność. Jesień może być ciepła, delikatna, pachnąca i pełna radości- wykorzystaj ten czas dla siebie!